Работещите в системата на българските железници излизат на предупредителна стачка на 10 март от 10 до 11 часа, а от 11 март започват безсрочни ефективни действия.
До момента 80 на сто от работещите в инфраструктурата и 73% в превозвача са се подписали за ефективни стачни действия, обяви шефът на Националния стачен комитет и вицепрезидент на КНСБ Валентин Никифоров.
По думите му това, че не се водят преговори преди предупредителната стачка, е отговорност на министерството и лично на министър Цветков.
"Синдикатите са готови за преговори днес, нощес, утре", допълни той пред БТА.
"Не приемаме драстични съкращения в системата, подкрепяме инвестиционни програми, но само обвързвани с програми за преквалификация на освободените хора и настояваме, когато се правят смесени дружества, както е колетната дейност и почистването на вагоните, да има запазване на работните места и доходите на хората", каза Никифоров.
Работещите в железниците настояват и за подобряване на условията на труд, особено за ремонтния персонал, за тези, които са извън влаковете и локомотивите, извън администрацията, каза Никифоров.
Дължимите ваучери за храна, както и социални плащания са също мотиви за стачката.
Според Никифоров последните изявления от страна на транспортното ведомство, че няма да има съкращения на хора, а само текучество, пенсиониране, са неистини.
Разбираме министерството, ръководствата на БДЖ и НКЖИ, че трябва да намалят с 30 процента фонд работна заплата, но не приемаме финансовото оздравяване и стабилизацията на българската железница да бъде само и единствено на база съкращения, допълни Никифоров.
Напрежението в железниците ескалира преди месец заради плановете за съкращения заради отпускането на заем от Световната банка. Условията са до 2014 година в НКЖИ да бъдат съкратени 2944 човека, а в БДЖ – 2800 човека, или общо 5744.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.