Само три коли в момента се движат по линиите в града. Те са управлявани от шофьори, които са пред пенсия. Останалите техни колеги обаче са категорични, че няма да се върнат на работа, докато не си получат заработеното. Те се вдигнаха на протест вчера сутринта, след като стана ясно, че няма да получат дори и аванс.
В момента фирма "Градски транспорт" разполага с 260 автобуса и тролейбуса и покрива 50 процента от линиите в Пловдив. Останалите се държат от частни фирми, които продължават работа.
Вчера заместник-кметът на Пловдив Атанас Славов преговаря с ръководството на фирмата и шофьорите, но не успя да ги убеди да се върнат на работа. Ръководството на фирма "Градски транспорт" поиска от общината да облекчи условията по връщането на заема към Общинска банка в размер на 400 000 лева.
Според условията по него превозвачът трябва да връща по 100 000 лева на месец до края на годината. С част от тези пари началниците на фирмата смятаха да се разплатят с шофьорите. Атанас Славов обаче заяви, че условията по заема няма да се променят. Той призова шофьорите да се върнат на работа, като срещу това ще получат аванса си.
Заместник-кметът добави, че с увеличението на цените на билетите от градския транспорт от 50 на 60 стотинки и от 20 на 30 стотинки за преференциалните пътувания приходите на дружеството ще се увеличат. Община Пловдив обмисля и вариант частни фирми да поемат линиите на "Градски транспорт", докато продължава протеста на шофьорите. Дълговете на общинския превозвач са над 4 милиона лева и местната власт усилено му търси купувач
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.