„Телефонът на националния координационен център 112 се ползва по-често за телефон за справки, отколкото по предназначение”. Това съобщи за Dnes.bg д-р Нина Манчева, която работи в Центъра за спешна помощ във Варна.
Това бави работата на лекарите и те понякога не могат да окажат помощ на наистина нуждаещите се, заради фалшиви обаждания или безсмислени питания.
Средно на ден в градове като Варна и Пловдив постъпват между 2000 и 2500 обаждания на спешния телефон. Една трета от тях са фалшиви. Често хора звънят и за леки настинки, което допълнително натоварва работата на Бърза помощ.
„На телефон 112 често се обаждат хора, които искат да проучат кои пътища са затворени или да сигнализират за битов проблем, без да са наистина в нужда”, разказва д-р Ангел Миков, който работи като лекар в Бърза помощ – Пловдив.
В момента спешните екипи в големите градове са дефицит. Например град като Пловдив се обслужва едва от 7 екипа.
„Трябва да се разграничат спешните случаи от другите, защото в момента линейките се използват дори за социални дейности или транспортиране на хора с направления до личния лекар, което не е редно”, коментира д-р Каталанова, която от дълги години работи в спешното звено.
Заплащането в Бърза помощ е ниско, а стресът е голям. Това е причина за текучеството на кадри в Центровете за спешна медицинска помощ в страната.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.