Спасов съобщи пред журналисти, че е съставен график за всички строителни дейности, според които мостът трябва да бъде изграден до октомври 2009 година. Предложените варианти за връхна конструкция на моста са 3 - конзолно бетониране, вантова конструкция и вариант, при който се поставят на различни нива пътната и железопътна част на мостовото съоръжение.
Фирмата, на която ще бъде възложено изпълнението на проекта, ще избере едно от трите технически решения, в рамките на определената за финансиране сума.
Очаква се преди 2007 г. да започне изграждането на прилежащата инфраструктура към моста. Тя включва 9 километра пътна и железопътна връзка с нова товарна гара. Предвижда се и реконструкция на съществуващата железопътна гара.
Общото финансиране на проекта е 236 000 000 евро. От румънска страна също има готовност за начало на изграждането на инфраструктурата към моста, уточни Спасов.
На последното заседание на Управляващият комитет по проекта "Изграждане на нов комбиниран мост над река Дунав при градовете Видин и Калафат" е взето решение за увеличаване на състава на експертния съвет на звеното за изпълнение и управление на проекта.
За ръководител на проекта е определен инженер Симеон Евтимов. Председател на Управляващият комитет, който е пряко подчинен на Министерския съвет, е заместник-министърът на транспорта Весела Господинова.
Очаква се офисът по проекта да бъде открит на 18 ноември във Видин.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.