Хотелиерите и ресторантьорите по морето това лято са по-дисциплинирани, а летовниците имат по-малко основания да се оплакват, обяви пред БТА главният директор на главна дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите Емилия Елчинова.
Тя посочи, че за двата месеца от началото на сезона - юни и юли, от комисията са направени над 1 510 инспекции за спазване на изискванията на Закона за туризма по Северното и Южното Черноморие.
Съставени са общо 196 акта за административни нарушения на хотелиери и има наложени имуществени санкции, които варират от 1 000 до 3 000 лева.
На фона на броя на проверките количеството актове не са много, а и нарушенията не са толкова сериозни, констатира Елчинова. Тя припомни, че за целия сезон Лято 2011 г. по морето са били направени около 2 100 проверки, при които са били съставени 270 акта.
Заради системния контрол, а и заради това, че Законът за туризма действа повече от десет години, търговците вече са научили основните си задължения - обектите да са категоризирани, предоставяните услуги да отговарят на притежаваната категория, както и да се предоставя неподвеждаща информация на потребителите, отбеляза експертът.
Сред нарушенията, които комисията е констатирала, са необявени цени на нощувките и на други предлагани услуги, които би трябвало да бъдат оповестявани чрез ценоразпис, поставен на видно за потребителите място в близост до рецепцията. Открити са случаи, при които търговецът не е подал заявление за вписване на настъпила промяна в Националния туристически регистър.
Малко на брой са били нарушенията, свързани с предоставяне на туристически услуги, които не отговарят на изискванията за определената категория хотели, отбеляза Емилия Елчинова.
При проверки в заведенията за хранене и развлечения са били констатирани липсващи менюта с цени и грамажи, неподадени от търговци заявления за вписване в туристическия регистър на настъпила промяна.
Засилените проверки по морето ще продължат до края на септември, след което продължават текущите инспекции на комисията.