Смятаме да рекламираме страната ни като място за инвестиции в осем сектора. Те са свързани с преработващата промишленост, машиностроенето, преработващата, електротехниката, медицински туризъм и др., обяви във Варна изпълнителният директор на Агенцията за инвестиции Борислав Стефанов.
По думите му най много средства по проекта ще бъдат изразходвани за медийната кампания, защото тя е най-скъпа.
Последните две години според БНБ най-много пари в България са влезли от Холандия и Австрия, допълни шефът на Агенцията за инвестиции.
До юли тази година 75 процента от инвестициите са около 600 000 000 евро, допълни още Стефанов, който участва във форум за възможностите и предизвикателствата за бизнеса в България и в морския регион.
По негови думи въпреки кризата структурата на инвестициите у нас не се се е променила съществено. За последните две години се наблюдавал само спад на инвестициите около два пъти в недвижимости, както и леко намаление секторите финанси и търговия.
"Има две основни средства, които се използват за подпомагане на чуждестранни инвеститори, а ги привличаме с маркетинг. България от много време не беше имала сериозна кампания, която да казва ела те тук, за да правите химическа промишленост, електроника“, обясни Стефанов.
По негови думи през следващите няколко месеца Агенцията за инвестиции ще работи по сериозна програма, финансирана от европейски фондове, на стойност 15 000 000 лева.
От тези средства за маркетинг са отделени около 13 000 000 лева. Мероприятията ще бъдат направени в Китай, Корея, Япония и САЩ.