Дунав мост ще бъде затворен за тежкотоварни автомобили над 10 тона поне за месец. Това каза в Русе Георги Златев, директор на дирекция "Развитие на пътната инфраструктура с бюджетни средства" към агенция "Пътна инфраструктура", по повод образувалия се в нощта срещу неделя отвор до една от дилатационните фуги в едното пътно платно, чийто размер е около метър на 50 см.
Заедно с експерти от централната администрация и института по пътни технологии Георги Златев пристигна от София, за да се установи какви са разрушенията по моста, докъде са достигнали като площ и да се предприемат действия в две основни направления.
По думите на Златев първото е да се уточни какъв ще бъде типът на ремонта. Той обясни, че съвместните българо-румънски срещи, които се правят периодично, имат за цел да установят състоянието на съоръжението и да се планират съвместни ремонти, предаде БТА.
През лятото от румънска страна е планирано да започнат ремонтни дейности. Второто направление е да се помисли дали би могло да се реализира в един кратък период междинен ремонт, което да позволи възстановяване на движението.
"Към момента единственото, което можем да препоръчаме на шофьорите на камиони над 10 тона, е да ползват съседните гранични пунктове с Румъния", заяви Златев.
Той обясни, че значително е увеличен трафикът като брой автомобили и натоварването на моста през годините. Има вече огромни машини, които превозват 30 и повече тона, а самото съоръжение, което е на 60 години, е смятано на нормативен товар от 13 тона. Отделно самият мост като цяло е достигнал до един етап, в който се наблюдава т. нар. "умора на материала".
"Ще положим всички усилия да възстановим движението в най-кратък срок - от 3-4 седмици. Разрушенията са в бетоновата част, а бетоновите работи изискват специални температурни режими", обясни Златев и допълни, че мостът няма да бъде затварян напълно, като има осигурена сигнализация и пропускателен режим за безопасност.Златев каза още, че основен ремонт на моста може да се очаква, когато бъде разтоварено движението с пускането на Дунав мост 2.
Валентин Бянов - председател на Съюза на товарните превозвачи, обясни, че проблемите със затварянето на Дунав мост за тежкотоварни автомобили над 10 тона ще бъдат много големи.
По думите му с около 200 евро ще се оскъпи преминаването на един тир през ферибот за Румъния, а дори и малко повече, ако трябва да направи 400 км обиколка и да мине през Добрич за Констанца, за да стигне до Букурещ, например.