IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Българският турист предпочита природата пред лукса

Той се връща към пасторалния селски уют, смятат експерти

Българският турист предпочита природата пред лукса

Предпочитанията на българския турист се променят, култът към почивка в лукс постепенно отстъпва пред новата вълна на завръщане към природата и ваканция сред селския уют. Докато през последните десет години преобладаваше желанието туристът да бъде глезен сред разкош и шикозни хотелски условия, то днешните екскурзианти избират по-активна почивка в пасторална среда. Това разказва Снежана Орлова, планински водач и главен координатор на Центъра за професионално обучение "Авицена" в Смолян.

Повишеният интерес към селските и планински дестинации се потвърждава от силния старт на летния сезон в Смолянско, започнал с туристическо нашествие и пълни хотели около Великден и Гергьовден.

Очакванията на хотелиерите в планинския район са за много туристи и оживление на ваканционния пазар през целия сезон. Успешното начало и препълнените хотели в началото на летния сезон може би показва, че кризата в туризма започва да отстъпва, коментира за БТА Георги Пампоров, изпълнителен директор на Регионалната туристическа асоциация "Родопи".

По негови наблюдения в началото на май хотелиерите са отчели изключително висока заетост на легловата база, а с най-голяма посещаемост са местата, свързани с природни забележителности. Наред с популярните места като Триградското ждрело, скалния феномен "Чудните мостове", пещерите "Дяволското гърло", "Ухловица", Харамийска и Ягодинска, особено притегателни за туристите напоследък стават обекти като наблюдателната площадка "Орлово око" край Буйново и селата по горното поречие на Арда - Смилян, Могилица, Арда. На завидна популярност се радва и еко пътеката "Каньона на водопадите", разкриваща недостъпни доскоро места край Смолян.

Пешеходни, конни и вело преходи в планината остават основен акцент в програмата на хотелиерския бизнес в Смолянска област и през това лято. Изненадите са свързани предимно с маршрутите, които преоткриват нови забележителности и кътчета в Родопите. Много младежки групи, тръгнали на сериозни пешеходни преходи могат да се видят в Родопите, обяснява Снежана Орлова. Успешните и търсени според нея туристически маршрути съчетават колорита на родопското село, докосване до традициите и фитнес сред природата.

Залагайки на запазени марки за региона като родопски млечни продукти, феномена с отрицателната йонизация на въздуха в зони край Смолян или поредицата от летни събори в различни села. Попаднал в Родопите, туристът очаква да прекара почивка с мирис на сено, да се окъпе в росата на ливадата, да усети умора от изкачване на калдаръми и кози пътеки, смята планинският водач. Като неповторимо преживяване из чукарите се възприемат и всички уроци как туристът може да оцелее сам в гората.

Групи орнитолози от Великобритания пристигат през май в Триград за наблюдение на скалолазка, информира Костадин Хаджийски, хотелиер и председател на пещерно дружество "Силивряк". Сред туристите с научен интерес се очакват по-късно и ботаници, привлечени от находища на ендемити в района на Триград. За екотуристите от тази година функционира и пътека край Доспат, която води до местообитание на защитен вид видра.

Лятната програма в Пампорово залага на възможностите на вело парка, както и на екскурзии до природни и културно-исторически обекти, посочват от асоциация "Родопи". Наред с българските туристи, сред клиентите на курорта през горещите месеци се предвиждат румънски и гръцки летовници.

Военизирани игри за ученически и младежки групи са част от новостите, експериментирани от туристическите аниматори напоследък. И през този сезон са планирани такива игри с участието на младежи от различни райони на страната.

Около 80 процента от летните клиенти на хотелите и курортите в Смолянско са неорганизирани туристи, твърди Снежана Орлова. Според нея екскурзиантите обикновено се информират за региона от публикации в интернет, а Фейсбук се превръща в най-използваният туристически гид. Затова местните хотелиери разчитат предимно на самореклама на заведенията, като все още липсва по-мащабна промоция на областта като дестинация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата