Броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти, съобщава в репортаж Euronews.
Експертите от българското транспортно министерство са установили поне 20 сериозни дефекта. По „Нова Европа”, каквото е официалното име на съоръжението, има дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода.
Дефектите са открити, след като през миналата седмицата се е появила голяма дупка, което е предизвикало и по-сериозна проверка на съоръжението.
Телевизията отбелязва, че мостът е „съвсем нов” – открит е едва през юни. Строителството завърши през април и коствало 300 млн. евро.
Припомняме, че при откриването на моста служител от испанската фирма FCC заяви, че въпреки кратките срокове на изпълнение строителството на съоръжението е много качествено. Мостът е част от Трансевропейския пътен коридор 4 и е от ключово значение за транспортните връзки в Югоизточна Европа.Освен дефекти по моста обаче в България има още усложнения – пътната инфраструктура, довеждаща до „Нова Европа”, е в лошо състояние. Въпреки това данните на българските власти са за непрекъснат ръст на преминаващите по моста.
"Нова Европа" е вторият мост, свързващ България и Румъния, при градовете Видин и Калафат. Строителството получи средства от Европейския фонд за регионално развитие (ERDF).
Още икономически новини вижте в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.