Заради дефекти на асфалтовата настилка на Дунав мост Видин-Калафат в началото на ноември започва работа по отстраняването им, а движението ще се осъществява само в едното платно. Това заяви инж. Христо Монев, ръководител на Звеното за изпълнение и управление на проекта "Дунав мост Видин - Калафат", пред БТА.
Движението по моста няма да се спира, трафикът ще се извършва в двете направления върху платното посока
България-Румъния, уточни той.
Въпреки че в репортаж Euronews съобщи, че броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти, според него това не е така.
Дефектите не са сериозни, но на тяхната поява се гледа много отговорно от страна на инженера, строителя и Министерството на транспорта. Работим, за да се намерят и дефинират причините за появата им в такъв кратък срок от пуска, така че при бъдещата експлоатация те да не се появят, посочи експертът.Телевизията обаче показа в репортажа, че по „Нова Европа”, каквото е официалното име на съоръжението, има дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода.
Дунав мост Видин-Калафат е сериозно, уникално съоръжение и появилите се дефекти на асфалтовата настилка нямат нищо общо с поведението на мостовата конструкция, твърди от своя страна инж. Монев.
При такива сложни обекти се появяват неочаквани строителни дефекти, които не са могли да бъдат предвидени и отбелязани на каквото и да било друга конструкция, допълни той.
От Министерството на транспорта също официално отрекоха твърденията, че „мостът ще падне“.
Дефектите констатирани на моста „Нова Европа“ нямат нищо общо със здравината на мостовата конструкция. Инспекцията на новото съоръжение бе разпоредена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов през октомври заради появили се напуквания в асфалтовата настилка. Комисията е установила сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста, категорични са от ведомството.
Въпреки това и от министерството признават, че към момента слаби места в настилката са се появили и в двете ленти на моста. Техническа проверка от български специалисти установи, че това се дължи на повърхностна вода от дъждовете, която прониква под настилката следствие на тежкотоварния трафик. Вече са започнали действия за подобряване на отводнителната система на моста. На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката.
От пуска на Дунав мост Видин-Калафат до края на октомври в двете посоки на съоръжението са преминали над 176 000 моторни превозни средства, сочи официалната статистика.
Мостът, който бе открит на 14 юни 2013 г., е част от паневропейски коридор номер четири. Според предварителни
изчисления над 415 000 превозни средства ще преминат моста през първата година от откриването му, а инвестицията следва да бъде погасена за 12 до 15 години. Мостът е дълъг 1,8 км, с две платна, всяко от които с две ленти, единична железопътна линия, алея за пешеходци и велосипедисти.