Между 70 и 100 млн. лева е необходимо да бъдат инвестирани в рехабилитация на по-малки, второстепенни пътища. Това съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, която днес откри ремонтиран 5-километров участък от път ІІ-53 в Ямбол.
Министърът припомни, че пътната агенция е изготвила специална програма за ремонти на второ- и третокласната пътна мрежа, която обаче ще се финансира според възможностите на бюджета.
В ремонта на откритата днес отсечка са инвестирани 5 млн. лева от програмата „Регионално развитие”. Участъкът не е ремонтиран от около 30 години, въпреки че е изключително натоварен.
През следващата година ще започне ремонтът на още над 30 км пътища в област Ямбол, което е около 20 на сто от пътната мрежа в областта, подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Стефан Чайков.
"Инвестициите в малките пътища са също толкова необходими, колкото и инвестициите в големите магистрали и строителството на републиканската пътна мрежа. Забравили сме малките населени места, има пътища, които не са били рехабилитирани от 20-30 години. Ето защо трябва да съсредоточим усилията си и да инвестираме ежегодно 70-100 млн. лева в рехабилитацията на малки пътища”, коментира Терзиева.
По-късно министърът на регионалното развитие съобщи на брифинг в Стара Загора, че през следващата година ще бъдат изкърпени критични участъци от пътя Раднево – Нова Загора.
През 2015 г. се планира да започне ремонт на пътните участъци Шипка – граница на ОПУ Пловдив, Чирпан – Симеоновград и Стара Загора – Раднево. Финансирането се предвижда да се осигури по линия на програма "Транзитни пътища 6”, за която предстои да се сключи споразумение с ЕИБ.
Що се отнася до изграждането на 4-лентов път за достъп от Стара Загора до магистралата, Десислава Терзиева уточни, че предстои да се извършат отчуждителните процедури. Индикативната стойност на проекта е 10 млн. лева и изграждането ще започне при първа възможност и налични достатъчно бюджетни средства.
Десислава Терзиева допълни, че се продължава изграждането и на големите инфраструктурни проекти. Тя припомни, че в индикативния списък с приоритетни проекти по новата оперативна програма „Транспорт” 2014 - 2020 г. са включени лот 3 на магистрала "Струма", пътят Видин – Монтана, магистрала "Хемус“, пътят София – Калотина.
Министърът посочи, че ако се реализират спестявания от строителството на лот 3 на Струма, парите ще бъдат насочени и към други проекти.
За самата магистрала Терзиева посочи, че трябва да бъде завършена до 2020 г., включително и тунелът по Кресненското дефиле, който е най-тежък за изпълнение, тъй като това е условие на Европейската комисия.
Наскоро Асен Антов от Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти” обаче прогнозира, че тунелът няма да бъде готов и след 2020 г.
Министър Терзиева поясни, че продължава доработката на апликационната форма за тунела под Шипка. Стефан Чайков потвърди, че българската страна държи на първоначалното трасе за 3,5 км тунел, като той влиза и в индикативния списък за оперативната програма "Транспорт” за новия програмен период.
Чайков допълни, че се търси и изпълнител на идейния проект, като обществената поръчка върви според първоначалните планове на агенцията.
Коригираната апликационна форма за Западната дъга на околовръстното шосе в София е вече изпратена в Еврокомисията за одобрение, допълни Десислава Терзиева.
Повече икономически новини четете в Investor.bg.