IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Строителството на Северния байпас на Бургас - от 2015 г.

Не е ясно с какви пари ще се изгражда отсечката

С 4 млн. лв. от публичната инвестиционна програма ще се финансира ремонтът на алтернативно трасе до Слънчев бряг. Снимка: БТА

С 4 млн. лв. от публичната инвестиционна програма ще се финансира ремонтът на алтернативно трасе до Слънчев бряг. Снимка: БТА

Строителството на Северния байпас на Бургас, който свързва магистрала „Тракия“ с курортния комплекс Слънчев бряг, може да започне през 2015 г., съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева в Бургас, цитирана от БТА.

По думите на Терзиева срокът е оптимистичен, тъй като все още не са започнали много от отчуждителните процедури. Освен това не е ясно и с какви пари ще се строи отсечката – от държавния бюджет или със заем от Европейската инвестиционна банка.

Средства ще се търсят и за разширението на пътя към Царево, допълва министърът.

Туристите, които пътуват към Слънчев бряг, ще имат друга възможност да избегнат задръстванията на входа на Бургас. През пролетта започва ремонта на пътя Миролюбово - Каблешково - Тънково - Слънчев бряг, който ще се финансира с 4 млн. лева от публичната инвестиционна програма.

Очаква се строителните работи на 29-километровия участък да приключат през юни, точно преди началото на активния сезон.

Предвижда се и изграждането на две нови кръгови кръстовища на входа и на изхода на Поморие.

Заради липсата на финансиране за строителството на магистрала „Черно море“ още правителството на ГЕРБ подготви актуализация на предпроектните проучвания и правен анализ за изпълнението на пътя чрез концесия. До намирането на инвеститор предишният кабинет планираше поетапно, с пари от бюджета, да финансира изграждането на четирилентов път от Бургас до Слънчев бряг и трилентов – от Слънчев бряг до Варна, за да облекчи трафика.

Инвеститори в магистралата обаче още не са се намерили. Българската страна разговаря с представители на Турция и Китай, като засега китайските компании демонстрират интерес да се включат в изграждането на някои от големите инфраструктурни проекти, включително и тунела под Шипка.

Още икономически новини от България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата