Започва работа по изграждането на автоматизираната билетна система за градския транспорт във Варна, съобщи кметът на Варна Иван Портних, цитиран от информационна агенция "Черно море".
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е произнесла с определение, с което допуска предварително изпълнение на проекта от Обединение „Модерен транспорт”, в което влизат общо 5 фирми.
Компонентът „Изграждане на автоматична билетна система“ е част от проекта за Интегриран градски транспорт на Варна по Оперативна програма „Регионално развитие“ на обща стойност над 109 млн. лв. Тази система ще позволи въвеждането на устойчива тарифна мрежа за таксуване на пътуването по разстояние, възможност за прикачване по други линии в рамките на определен интервал от време, както и по-ниски такси за многократни пътувания.
Предвижда се оборудване за спирките като 60 машини за продажба на билети за BRT спирки; 24 машини за продажба на билети на стратегически места; 220 машини за продажба на билети, монтирани по една на борда на автобусите.
Освен това трябват валидиращи устройства в превозните средства - 536 бр.; 15 портативни ръчни четящи устройства за инспекторите по контрол; бордови компютър – 220 бр., и адаптер за протокол – 220 бр. Предвидено е и оборудване за контролен център и централен офис.
По два от други компоненти на проекта – „Изграждане на BRT коридор“ с дължина около 15 км, и „Инсталиране на система за осигуряване на предимство на превозните средства на масовия градски обществен транспорт на кръстовищата“, има избрани изпълнители, но процедурата се обжалва, чакат се решения на съда.
"След добрата новина от КЗК очакваме подобно развитие и за другите два компонента, за да реализираме успешно най-големия проект на Варна“, каза кметът Иван Портних. Той припомни, че обновяването на подвижния състав на „Градски транспорт“ със 70 нови автобуса, също част от проекта, стана факт още в края на 2013 г.
Общата цел на проекта „Интегриран градски транспорт на Варна“, на стойност над 109 млн. лв., е повишаване качеството на живот в град Варна чрез инвестиции в устойчив градски транспорт.
Автор: Ставри Таргов