Голяма птица приземи аварийно самолет на авиокомпания „Райън ер”, който е изпълнявал полет от Лондон до Пловдив. В крилото на машината се е ударил най-вероятно орел, сочат данните от проверката. На борда на самолета са пътували 174 пътници, които не са пострадали. Оказва се обаче, че това не е първият инцидент на летището.
Самолетът е започнал приземяване, когато в крилото се удря едрата птица. По-късно са открити пера от орел и е констатирано изкривяване на самото крило.
„Самолетът си е кацнал нормално, но го е ударила една птица в крилото и затова изчакахме екип от Бергамо да дойде и огледа самолета”, съобщи за Dnes.bg директорът на летище Пловдив Владимир Щърбанов.
Оказва се, че на пловдивския аеропорт липсват системи за прогонване на птици. Те се гонят, като се стреля с пушка във въздуха преди излитането и кацането на всеки самолет.
„Удар на птица в самолет е доста срещано явление, има много методи, с които да се отстраняват птиците, но доколкото си спомням, при нас се действаше доста примитивно”, заяви бившият директор на аеропорта и авиоексперт Дойчин Ангелов.
Техниците са преценили, че няма опасност и самолетът е излетял обратно за Лондон 5 часа след аварийното кацане. На 8 май при излитане самолет на същата авиокомпания убива заек на пистата. Седмица преди това заради липсата на ограда роми са откраднали захранващ кабел, който е угасил част от светлините на пистата и се е наложило пътнически самолет да каца на тъмно.
„Липсата на ограда може да доведе и до други намеси, като не говорим за животни, а за недобронамерени хора, които биха проникнали и биха причинили проблем с безопасността. Недай си Боже да имат някакви терористични намерения”, каза още Ангелов.
Ръководството на аеропорта твърди, че ще вземе мерки за сигурността.
„Усилваме оградата и увеличаваме огледите”, заяви директорът Щърбанов.
В същото време до края на месеца се очакват сериозни съкращения на летище Пловдив заради липса на средства. Хората там в момента работят под стрес и експерти алармират, че това може да доведе и до грешки по време на работа. Те прогнозират, че очакваното преминаване на дневен режим на работа ще бъде пагубно за пловдивското летище.