Близо 65 процента ръст на гръцки туристи се отчита в Пампорово през последните две години, съобщи Татяна Маринова, маркетинг директор на "Пампорово" АД, цитирана от БТА.
Според нея след откриването на ГКПП-Маказа в ски курорта се наблюдава осезаемо увеличение на потока гръцки туристи, което е част от плановете за разгръщане на нови пазари.
Над две трети са балканските туристи в Пампорово и това затвърждава позицията на планинския курорт като водеща дестинация в региона, коментира Татяна Маринова.
Плановете на "Пампорово" АД предвиждат в перспектива да се разработи съвместен туристически продукт с партньорите от Северна Гърция, комбиниращ лятна почивка на море и планина.
Първите за зимния сезон ваканционни групи от Гърция се очакват в Пампорово в навечерието на Коледа.
Курортът партнира от две години с туроператори от Северна Гърция, като повишен интерес от туристическите групи от южната съседка се забелязва около празниците Коледа и Великден, началото на януари и през март.
Ново увеличение на организираните туристи от Гърция се очаква да настъпи след облекчаване на пропускателния режим на ГКПП-Маказа и разрешаването на преминаване на автобуси. Прогнозите са през 2016 г. окончателно да бъде разрешено през пункта да преминават автобуси до 55 места, за което са в ход съгласувателни процедури между двете държави. През ГКПП-Маказа преминават преобладаваща част от неорганизираните туристи, отправили се към Пампорово.
Присъствие на гръцки туристи се планира през целия ски сезон в Пампорово, според маркетинговите прогнози на компанията. Скиорите от южната съседка преобладаващо пътуват за уикенд почивка в Родопите, пресичайки граничните пунктове при Маказа или Златоград.
Плановете за развиване на обща туристическа дестинация море-планина бяха обсъждани на проведеното през октомври в Пампорово Международно туристическо изложение "Планините на България - гостоприемство в четири сезона". В подкрепа на идеята за комбиниране на възможностите за морски и планински туризъм от двете страни на границата се произнесоха хотелиери и представители на гръцки периферни области.
Чрез един общ летен продукт море-планина е възможно да се насочим към пазари в европейските страни, смята Татяна Маринова. За зимния период също се залага вариант на сътрудничество с гръцки туроператори, съчетавайки ски ваканция и маршрути до културно-исторически забележителности в Северна Гърция.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.