Екотаксата за старите автомобили, които са внос от чужбина, да се покачи. Това предвижда нова наредба на Министерството на околната среда и водите, която в момента е предложена за обществено обсъждане, пише bTV.
Годишно в България се внасят над 200 хиляди автомобила, повечето от които над 5 и 10 годишни. Еднократно при регистрацията им се плаща екотакса - продуктова такса за рециклиране.
В момента у нас се плащат най-високите екотакси за автомобили в Европа. Нова наредба обаче предвижда таксите за старите автомобили да се повишат още, а за новите коли да бъдат намалени.
Например, ако си купите нов автомол ще платите 8 лева по -малко, а ако си купите кола на повече от 10 години - 8 лева повече.
Малко купувачи са наясно за какво се използва екотаксата. Тя се събира, за да се рециклират старите автомобили. От Министерството на околната среда обясняват защо е необходимо покачването на екотаксата.
Но същевременно екоминистерството не знаят колко такси се събират, защото ги събира частна фирма.
"Истината е, че екотаксите, които са 60 милиона, ги събират частни акционерни дружества, три на брой, с неизвестна собственост", каза Явор Божанков.
От рециклираните автомобили остават метални парченца, които се претопяват в големи метални листове, от които се правят вилици и лъжици.
Асоциацията на българската рециклираща индустрия, в която членуват 45 фирми, е подготвила жалба до Европейската комисия.
Сезирани са и КЗК, Министерството на околната среда и водите и всички парламентарни групи за монопола при събирането на екотаксите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.