Над 40% от мобилните камери за контрол на скоростта са повредени и не могат да се ползват, обяви комисар Бойко Рановски, началник на Пътна полиция.
Причината е, че тече обществена поръчка за изпълнител на поддръжката им. Те ще бъдат ремонтирани, когато се сключи договор с фирма.
За разлика от мобилните устройства, които са от един доставчик и нямаха договор за поддръжка, при стационарните камери, които издават електронни фишове, няма такъв проблем. За тях има валиден договор за поддръжка и се ремонтират редовно, когато има нужда от това.
"Обществената поръчка е от края на миналата година, очакваме до месец да има договор и всички мобилни камери да влязат в действие", коментира Рановски пред "24 часа".
Въпреки че около 88 от мобилните камери не работят, останалите са регистрирали 15 хиляди нарушения на позволената скорост само за декември.
През септември уловените джигити са били 17 хиляди, а през летните месеци - средно по 25 хиляди.
От Пътна полиция казват, че намаляването на броя на регистрираните нарушения не се дължи толкова на повредените мобилни камери за контрол на скоростта, колкото до зимните условия през декември, които не позволяват развиването на високи скорости.
От началото на 2016-а до 31 януари са загинали 34 души по пътищата, а ранените са 496, сочи статистиката на МВР. Основната причина за катастрофите с жертви остава високата скорост.
През 2015 г. загиналите на пътя са 680 души. Тревожната статистика на ръст при жертвите е още от 2013 г., когато те са 601, а през 2014-а - 661.