Екип от варненски експерти предлага оригинално решение за справяне с непреодолимата преграда, която представлява Аспаруховият мост за съвременните големи контейнеровози. В момента те не могат да бъдат обработвани на новото пристанище във Варненското езеро, пише Информационна Агенция "Черно море".
Точно това е един от проблемите, които пречеха за преместването на пристанището във Варна. Решаването на този проблем е особено наболял въпрос, тъй като до края на годината трябва да приключи проектирането на новия Интермодален терминал - Варна, където се предвидени контейнерни площадки.
"Най-общо казано, идеята ни е да се направи шлюзово съоръжение под моста, което кардинално ще отговори на съществуващите инфраструктурни въпроси", коментира Дойчин Ников, ръководител на проекта.
Неговият екип е подготвил авторска концепция и проекти с две решения - едното за обработка Panamax и второто за обработка post-Panamax контейнеровози. Поради ограничената височина (около 46 метра) на Аспаруховия мост засега е невъзможно влизането на Panamax контейнеровози във Варненското езеро.
Това би могло да стане само при минимум 58 метра светъл отвор на мостовото съоръжение над плавателния канал. Допълнително контейнеровозите 3-ти и 4-ти клас изискват дълбочина от над 13,5 метра в газене, а съвременните Panamax и Post-Panamax – и над 13,5 - 14 метра (сега каналът е с дълбочина под 12 метра).
Още за проекта четете в "Черно море"
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.