Обществена поръчка за система на контрол на дейностите по чистотата в община Варна е обявена от местната власт. Според нея изпълнителят следва да разработи, предостави и въведе в експлоатация web-базирана система, която да контролира автомобилите на фирмите, които извършват сметопочистването, съобщи Информационна агенция Черно море.
Първото изискване е за контрол в реално време: проследяване, идентификация на водачи и персонал на колите, проследяване на маршрута, отчитане и обработката на съдовете за битови отпадъци и др. Данните в реално време трябва да се предават към сървър, където да бъдат достъпни.
Второто условие е архивирането на данните и възможостта на тяхна база да се изготвят справки по изпълнението на възлаганите задачи.
С тази система общинската администрация цели облекчаване на контрола по сметопочистване, сметосъбиране и сметоизвозване. Информацията ще се предоставя на фирмите-изпълнители за подобряване управлението на персонала. С тези данни ще се осъществи и прозрачност на услугата – едно от изискванията е направата на интернет-сайт с достъпност на вътрешни и външни потребители. Той трябва да работи без ограничения поне на 3 браузъра в техните актуални версии, както и да е съвместим с мобилни устройства. Изпълнителят ще трябва да достави и 25 нови таблета – 10 инча, с 3G връзка и Wi - Fi достъп.
GPS - системите и датчиците са задължителни за изпълнението на обществената поръчка. За район “Одесос” са предвидени 2400 точки, които посочват съдовете за отпадъци – кофи, контейнери и тротоарни кошчета. За “Приморски” те са 3300, за “Младост” - 2400, за “Аспарухово” и с. Звездица – 2600, а за “Вл. Варненчик” – 600. Кметствата в Тополи, Каменар, Константиново и Казашко имат съответно 400, 400, 250 и 100 точки.
Гаранционната поддръжка на системата е 24 месеца от датата на протокола по приемане без забележки. Технически проблеми се отстраняват в рамките на 48 ч.
Автор: Борис Проданов, Информационна агенция Черно море
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.