IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

"Струма" може да е готова още през 2020 г.

Оптимистично: През Кресненското дефиле ще се строи от 2017 г.

Снимка: архив, БулФото

Снимка: архив, БулФото

Участъкът на магистрала "Струма" в Кресненското дефиле, за който се реши да е с т.нар. "двойно преминаване" – еднопосочно по съществуващия път към Кулата и по ново трасе източно от дефилето в посока към София, може да бъде завършен до края на 2020 г.

Това каза председателят на Управителния съвет на Агенцията "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров на пресконференция в Камарата на строителите в България, на която беше представен проектът.

Припомняме, че министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова обяви този вариант на проекта на годишния форум на Камарата, който се състоя миналата седмица.

Лазаров обясни, че в момента се подготвя оценката за въздействие върху околната среда на този проект. Очакванията му са през октомври докладът да бъде внесен в Министерството на околната среда и водите и през ноември да бъде одобрен. След това ще се възложи идейното проектиране, а след него ще бъде обявена процедура за инженеринг – т.е. изготвяне на технически проект и строителство на новата отсечка.

Оптимистичната прогноза, при бързо решаване на обжалванията, е строителството да започне още през следващия строителен сезон, т.е. 2017 г., каза Лазаров. Когато новото трасе бъде готово, движението временно ще бъде двупосочно по него, за да се ремонтира съществуващият път през дефилето. Реконструкцията ще отнеме по-малко от година, допълни той.

За цена на новия проект още не може да се говори, защото не са направени необходимите
количествени сметки, каза още Лазаров.

По новото трасе източно от Кресненското дефиле се предвижда да има 5 тунела – два с дължина около 350 м и три с дължина от по около 1,5 км, каза още Лазаров. Виадуктите ще са 14, от които 10 ще са с височина 30-50 м, а 7 – с около 100 м. Останалите ще са по-малки мостови съоръжения. За високите виадукти ще се мисли за друг тип конструкция заради спецификата на терена, допълни Лазаров.

За новото трасе се предвижда да се изгради и трета лента за бавно движещи се превозни средства, тъй като някои участъци ще са с наклони, каза още той. Това ще позволи и двупосочното му използване, докато се ремонтира съществуващия път в дефилето.

Още по темата четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата