По около 7000 жалби годишно срещу "Топлофикация“ за надписани сметки са подавани от граждани във Федерацията на потребителите, заяви изпълнителният й секретар Емил Георгиев и уточни, че това прави по около 30 оплаквания дневно.
В същото време със съдействието на федерацията са заведени 2000 дела срещу дружеството, като 65% от тях са спечелени от потребителите. Жалби срещу спирането на топлата вода сега обаче няма, пише "Монитор".
"Според мен това е напълно очаквано, защото хората са обезкуражени и не вярват в системата. Случаят с обезщетението на софиянка от 4 стотинки е напълно показателен“, коментира Емил Георгиев. Според него е недопустимо от "Топлофикация“ да съветват гражданите да не пускат крана с топлата вода, за да не се начисляват суми към фактурите.
"Как един потребител може да докаже дали е пускал крана? Кой знае след това какви сметки ще получат потребителите, чудно ми е как ще ги изчислят от дружеството“, каза още Георгиев.
От канцеларията на омбусдмана Мая Манолова уточниха, че жалбите от столичната топлофикация от началото на годината са 293. Основно те са срещу плащането на сградна инсталация, начисляването на сметките, индивидуалните откази от услугата.
За последната авария жалбите са над 90. 153 са общо жалбите, подадени в КЕВР от абонати на топлофикациите в страната за последния отоплителен сезон, съобщиха от регулатора. През ноември са 13, декември - 12. От началото на година броят им нараства чувствително, ката през януари те са 30, през февруари се удвояват на 64, през март са 23, а през април - 11. 51 на сто от всички са срещу качеството на топлоснабдяването.
От столичната топлофикация съобщиха, че жалбите, постъпили при тях за обезщетенията заради голямата авария в „Топлофикация”, се броят на пръстите на едната ръка. От дружеството обаче не успяха да уточнят за какво са останалите сигнали от абонатите им, пуснати през последния отоплителен сезон.
Говорителят на "Топлофикация София” уточни, че за спирането на топлата вода по време на ремонтите през лятото няма да има обезщетения. "В закона и в наредбата пише, че когато клиентите са уведомени минимум 15 дни преди началото на ремонта не се дължи обезщетение. Времето за ремонта няма значение. Важното е абонатите да бъдат уведомени”, поясни тя.
Между 3 и 6 лв. са получили доста от абонатите на столичната топлофикация, засегнати от голямата авария през февруари в ТР "Изток” в София, когато стотици хиляди останаха на студено при минусови температури навън, съобщи от своя страна БНТ, като цитира случаи на обезщетение от 4 стотинки..
От "Топлофикация" тогава са изчислиха, че общият брой на дните на аварията е 8. 78% от засегнатите абонати в източните квартали на града са били без или с нарушено топлоподаване над 48 часа, тоест освен приспадане на дните ще получат и обезщетение.