КАТ нямат техника, за да преглеждат автомобилите без катализатор, обяви пред Bulgaria ON AIR Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти.
"Трябва да си зададем въпроса, защо на тези автомобили се позволява да се движат? Защото КАТ нямат техника, за да ги преглеждат", настоя тя.
"Никой няма право да трови атмосферата и въздуха. Уви, смятам, че идеята на екоминистър Нено Димов няма да се случи", прогнозира Владислав Панев от "Зелените".
Автомобилният състезател Румен Дунев пък обяви, че повечето автомобили в България нямат катализатори.
"КАТ е първата институция, която трябва да каже дали автомобилът е годен за движение по пътищата. Държавата не може да каже, че спира автомобилите от утре. Трябва да има гратисен период, за да могат собствениците да ги сменят", поясни той.
Автоинженери обясниха, че повечето шофьори, особено тези с по-стари коли, отказват да монтират катализатори на колите си заради високата им цена.
Собствениците не искат да монтират уредите и по друга причина, масовата им кражба от автоапаши през последните години.
Оказва се, че на вторични суровини един катализатор от бензинов автомобил върви до 300 лева, тези от дизеловите се харчат доста по скъпо – 1000 лева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.