10% ръст спрямо миналата година отчитат от туристическия бранш до момента. Това покачване на интереса към България като туристическа дестинация обаче идва предимно от посещенията в София, благодарение на нискотарифните полети към столицата. София е пълна, но морето е празно и при него няма големи ръстове, посочи в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.
По негови изчисления най-голямата заетост по морето това лято няма да надхвърли 57%. А причината - липсата на анализ на негативните тенденции, които вредят на имиджа на България като туристическа дестинация.
По темата говори и PR експертът Максим Бехар, който бе категоричен – у нас липсва национален брандинг и това неминуемо се отразява на качеството на предлагания продукт.
"Рекламата, която България прави, е равна на нула в момента - не става въпрос само за брошура. Продължава да няма бандинг на държавата. България продължава да няма лого. Основната грешка е, че България изобщо нямаше никаква промоция... В България трябва да се показват хората и това, което имаме, но трябва да го правим проактивно", посочи Бехар.
Той апелира за създаване на контролен орган от представители на рекламния бизнес, ПР експерти, представители на туристическия бранш, лекари и прочие веднага след края на сезона.
Що се отнася до завишените цени на медицинските услуги по морето, ПР експертът поясни, че там, където има ценоразпис, се плащат и данъци. В други държави същите услуги струват в пъти повече, посочи още той.