Откъде трябва да минава АМ "Струма"? Това е въпросът, който продължава да предизвиква сериозни спорове. Вчера от Асоциацията на пострадали при катастрофи представиха няколко варианта.
"Най-удачно е да се раздели платното - от Кулата към София през билото на планината и от София към Кулата да остане по съществуващия път. 2022 г. трябва да завършим АМ "Струма", най-късно през 2019 г. трябва да сме започнали строителството", коментира в "България сутрин" Веселин Грозданов от организацията "Зелен транспорт".
"Тази магистрала трябва да бъде изцяло изнесена. Това, което казва г-н Грозданов, не може да стане", отсече пред Bulgaria ON AIR Христо Радков от МЕНСА-България и подчерта, че няма да има алтернативен път при евентуална авария.
Грозданов обаче контрира, че за да се изгради само едното трасе са необходими 730 млн. лева. Ако трябва да се изнесат и двете платна горе, това означава по две, предупреди той и подчерта, че ще бъде унищожена близо 10 пъти повече територия.
"Оскъпяването ще е максимум един път и половина. Ще се оскъпи двойно, ако построим едното платно, приберем техниката и след това започнем второ платно. Ако изнесем едното платно долу, това няма да е автомагистрала", настоя Христо Радков.
"Кой защитава вида "човек"? Защо пазим патките, гъските, костенурките, пеперудите, без да обърнем внимание на човека? Ако запазим стария път, жертвите ще останат", категоричен бе Радков, според когото трасето не е проектирано правилно и трябва да представлява поредица от виадукти и тунели.
"Ще е виадукт, тунел, виадукт, тунел. На обхода на Кресна предвиждаме още два тунела и пет виадукта", обясни Веселин Грозданов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.