Интересът към бързите кредити у нас расте и само за година те са с 8% повече. Те обаче крият множество капани, а сред най-новите трикове е такса "Известие".
"Уловките могат да бъдат най-разнообразни. Има тенденция договорите да стават все по-огромни. Подписваме на доверие десетки страници без да разбираме. Накрая имаме неинформирана сделка", коментира пред Bulgaria ON AIR Богомил Николов от "Активни потребители".
Той е на мнение, че трябва да се търси вариант, който да опрости информираността преди вземане на подобно решение.
По думите му решението не е да се взираме в конкретните клаузи.
"То е най-вече в приемането на закон за личния фалит, който изцяло ще промени правилата. Сега търговецът има интерес да заложи големи компенсации в случай, че си закъснял с кредита, което лишава длъжника от шанс да излезе от ситуацията", обясни Николов и подчерта, че трябва да внимаваме много с условията за просрочване.
Светослав Димитров от Асоциацията за отговорно небанково кредитиране отбеляза, че на пазара има различни практики, различни компании и хората не ги интересува от кого взимат бързия кредит.
"Такса "Известие" е нещо, което потребителят плаща когато е неизряден. Всички тези големи такси, неустойки и лихви, се плащат само и единствено, когато потребителят е нередовен", поясни експертът в "България сутрин".
Потребителите трябва да питат каква е сумата, която взимат, колко пари точно ще върнат и какви са таксите, посъветва представителят на АОНК.