По повод пътния инцидент в неделя, в който участва лидерът на ДОСТ Лютви Местан, Агенция "Пътна инфрастуктура" обясни, че кръстовището е проектирано, построено и сигнализирано по всички правила на нормативната уредба, съобщава Dir.bg.
Проектът за пътна сигнализация е изготвен съобразно Закона за движение по пътищата и е съгласуван от "Пътна полиция".
Средно на денонощие в участъка преминават над 5000 превозни средства и от пускането на отсечката в експлоатация през 2014 г. досега в района на кръстовището при село Загорско няма пътни инциденти, твърдят от Агенция "Пътна инфраструктура".
Въпреки това на пръв поглед излизат някои нередности: „Първото е, че преди кръстовището няма знак за ограничение на скоростта. Второто е, че е поставен знак "Стоп", но няма хубава видимост, защото от едната страна имаме завой", алармира вчера Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Според Милчев при случая с Местан не става въпрос кой участва в инцидента, а организацията на пътя при разклона за село Закорско повишава аналогично риска от тежки произшествия. „Кръстовището е смъртоносно", беше категоричен той.
Диана Русинова от Института за пътна безопасност наблегна на необходимостта от спешни мерки за обезопасяване на кръстовищата в района.
"Трябва да се направи ревизия на пътната инфраструктура в спешен порядък и да се изработят мерки, в които да се инвестира, за да може пътищата да осигуряват безопасност. Има неща, за които трябва да се помисли, извън самия инцидент", коментира тя в интервю пред БНР.
Мерките за сигурност включват поставяне на няколко знака и преправяне на пътната маркировка.
"Това няма да е нещо, което ще струва милиарди. Това ще е нещо, което дори може да се окаже, че е някаква смешна сума от порядъка на 5 - 20 хил. лв.".