За по-строги мерки от страна на държавата при издаване на разрешително за пилотиране призова авиоекспертът Марин Петров. Според него правилата за получаване на сертификат за летателна годност също трябва да бъдат по-строги. Той коментира катастрофата от събота, когато двама души загинаха с малък самолет край село Оризари.
Петров обясни, че самолетът, който се разби, не е бил самоделен, а сглобен от любители. Става въпрос за модел, изпитан от производителя, но фактът, че не е сглобен от сертифицирани техници може да е било причината за инцидента в Оризари.
След сглобяването машинната минава редица наземни и летателни изпитания пред експерти, които да му дадат летателна годност. Трябва да бъдат сменени условията за издаването на такъв сертификат. Мерките към самолетите до 600 килограма трябва да бъдат по-строги. Възможно е да е имало износени части. Това не е първият случай с инцидент с този тип самолет в света. Мисля, че е общо девети. В няколко от тях му се късат крилата в полет", обясни авиоекспертът.
Според Петров до инцидента може да се е стигнало заради появилите се трептения и износени части на крилото.
"Този самолет се използва се за забавление и не може да бъде използван за търговска дейност. Възможно е да са възникнали трептения, които са довели до разрушаване на крилото", посочи експерта.
"Инцидентите зачестиха, тъй като нарасна броя на леката авиация. Трябва да изискванията към голямата авиация да бъдат приложени и към леката. Сертифицирани експерти трябва да сглобяват самолетите и да ги обслужват", каза Петров пред Bulgaria ON AIR.