IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Защо падна самолет край Ихтиман: Рисков летец или технически проблем?

В бранша пилотът бил познат като рисков летец

Защо падна самолет край Ихтиман: Рисков летец или технически проблем?

Четири са версиите за причините за самолетната катастрофа край Ихтиман - технически отказ в машината, лошо време, пилотска грешка или внезапно влошаване на здравето му.

Инцидентът стана вчера преди обяд. Самолетът е излетял от летателна база Черньово с крайна точка Драганово.

По първоначални данни, след като е достигнала около 100 метра височина леталната машина е изпаднала в свредел и се е самозапалила. Загинаха и двамата души на борда - Иван Костадинов и Вяра Лозанова.

Летателната машина е модел Pipistrel Virus, произведена в Словения. По неофициална информация самолетът е регистриран в Италия.


 
Делтапланеристът Янчо Стойчев коментира инцидента пред "Дарик" и заяви, че ниските категории летателни апарати у нас нямат почти никакъв контрол.
 
"Според закона има контрол, но фактически няма. Всяко летателно средство трябва да има сертификат за годност, което е със срок на действие и обикновено през година-две трябва да минава преглед от комисия, която се подписва за това, че е годно. От едно ниво нагоре го има, но от едно ниво надолу го няма. Линията е между ултра лайт и нормалните хвърчащи. Първите са такива, които летят с двигател, но много леко, примерно делтапланер с двигател. От ултра лайт надолу няма никакъв контрол и никакви изисквания“, посочи той.

Катастрофа с малък самолет край Ихтиман отне живота на двама

Той заяви още, че загиналият пилот Иван Костадинов е бил рисокв пилот.

"Човекът е бил голям привърженик на рисково летене или от тези хора, които си го търсят непрестанно и навсякъде, а засега не е известно от какво се е получило. И между нас има такива хора, които много ги дърпа да правят това", завеи Стойчев.

Янчо Стойчев обясни още, че в летенето има както писани, така и неписани правила:
 
„Има писани, има и неписани правила. Неписаните правила са, че производителят съобщава предварително и дори го пише на всяко летателно средство докъде може да се използва. От там нататък тръгват неписаните правила. Както в едно рали една кола почти никога не взима завой с чисто търкаляне на колелата, а го взимат по определен начин. Същото е и при летенето. Делтапланерът не е направен за лупинги, но ние ги правим. При парапланерът също“, обясни Стойчев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата