IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

С билет, но дублиран: Момиче остана на летището в Мадрид

От Wizz Air й казали, че продали мястото й на друг пътник

Снимка: архив, Reuters

Снимка: архив, Reuters

17-годишна българка остана на летището в Мадрид, въпреки че си е закупила билет за връщане в България. Историята на Зорница бе разказана в социалните мрежи.

Момичето си купува двупосочен билет. Заминава за Испания, където смята да учи висшето си образование и отива да разгледа офертите на университетите. На връщане към София се оказва, че мястото й в самолета е дублирано.

От случая, става ясно, че двупосочния билет съвсем не е гаранция, че ще имаме полет обратно, пише bTV.
Най-много жабли, освен за закъснения, има за дублирането на место по най-предпочитаните дестинации.
Зорница пътува без родители, но с подписана от тях декларация.

Преди полета към родината се чекира онлайн, но вместо бордна карта получава от Wizz Air съобщение да отиде на гише на летището. "Платих 35 евро, той ми издаде бордна карта, като дори  се пошегува, че имам късмет, понеже ми е дал последното място, което е оставало", споделя Зорница.

Момичето се отправя към изхода за самолета, но там я спират. "Точните му думи на испански бяха: Продали сме ви билет, който вече е продаден на друг", обяснява момичето. Майка й Мария Димова споделя, че в такъв случай човек се чувства не безсилен, а отчаян от всичко, тъй като не може с нищо да помогне.

В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга авиокомпания. Превозвачът пък признава, че това е честа практика да се продават повече билети от наличните, тъй като така се предпазват, ако някой пътник не се появи.

В случая "късметлийка" се оказва Зорница. Според авиокомпанията, момичето било информирано за ситуацията и дори подписало формуляр за отказ от качване на борда, в който тя се съгласява да приеме като компенсация само възстановяване на първоначалната заплатена цена на билета. Зорница отрича да е подписвала подобен формуляр за отказ от полет.

Според Соня Спасова от Европейски потребителски център, в такава ситуация авиокомпанията е длъжна първо да "потърси доброволци, които да се откажат да пътуват, ако за тях не е спешно и тогава получават облаги. Да предложи някакъв вид обезщетение, ваучер за следващо пътуване". Компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро в зависимост от дължината на полета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата