IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Частни инвеститори искали да строят мостове над Дунав

Аврамова: Няколко са ключовите пътни проекта за Северозапада

Частни инвеститори искали да строят мостове над Дунав

Архив: Булфото

Частни фирми искат да строят мостове над река Дунав между Българи и Румъния. Вече има постъпили и искания за това, бизнесът иска да ги прави на концесия, за да се подобри свързаността и да се облекчи трафика, съобщи на среща от кампанията "Образцова община" за Северен централен район регионалният министър Петя Аврамова.

Вече има съгласие мост между Българи и Румъния да бъде изграден при Свищов, а от прединвестиционни проучвания ще бъде избрана следваща локация. Общо 5 моста ще бъдат изградени, уточни Аврамова на въпрос на кмета на Силистра Юлиян Найденов.

Само за втори мост при Русе обаче може да се ползва европейско финансиране, а останалите ще се правят от частни инвеститори, допълни Аврамова.

Найденов отбеляза, че в приоритетите за изграждане на магистрали се пропуска един изключително голям магистрален път - р. Дунав, който само между България и Румъния не е така натоварен, а може да се използва.

"Нашата задача като държава е да осигурим стабилна икономическа среда и удобни пътища. За нас особено важно е да спрем обезлюдяването на Северозапада, така че да няма "бели петна" на картата. Обновяваме градовете, инвестира се в детски градини, училища, социални и здравни заведения", каза Аврамова.

Ключови за севера са няколко пътни проекта, посочи тя. От изграждането на автомагистрала "Хемус" крайният ефект ще е подобряване на икоомическата среда и ще се възползват 2.9 милиона души на 44% от територията на страната. До 2023 г. аутобанът трябва да стигне до Велико Търново. Работи се по 54 км от Боаза до пресичане с пътя Русе-Велико Търното, за които има "резервирани" 1.349 млрд. лв.

Друг важен инфраструктурен проект е магистралата Русе - Велико Търново, свързан с проекта за тунел под Шипка, което ще е новата икономическа ос. След отхвърляне на обжалванията от ВАС, т.г. стартират обществените поръчки за първите две отсечки - Русе - Бяла и обхода на Бяла.

Видин - Ботевград е другата вертикална връзка. Може да започне строителството на два лота, след като е дадена възможност на АПИ, въпреки обжалвания. За отсечката от Видин до Ружинци индикативната стойност е 460 млн. лв. без ДДС.

В новия програмен период ще се изпълняват проекти, които водят до икономически растеж на регионите. "Ще дадем възможност да се изпълняват надобщински и надобластни проекти за целия регион, включително да се финансират по няколко програми", каза Аврамова, цитирана от "24 часа".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата