IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Искат реклама на "Слънчев бряг" като курорт за белодробно болни

Браншът в туризма изчисли 48 млн. загуби за март

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

"Слънчев бряг" да се рекламира като курорт за лечението на хора с белодробни заболявания. За това настояват в писмо до Министерството на туризма от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.

"Фаталистични прогнози за развитието на туристическия бранш няма... Не сме преживели природно бедствие и туристическата инфраструктура не е унищожена. Туристическият бранш е готов да започне работа веднага след извънредното положение", каза директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

По думите му загубите за бранша за месец март са 48 млн. лева, като 30 млн. лева от тях са загуби на хотелиерите.

"Очакваните загуби за април са 65 млн. лева, за май - 92 млн. лева... Предложихме термина "14-а седмица", за да се ориентираме какво да правим като дейност в седмиците преди възстановяването на дейността. Смятаме, че до 44-тата седмица ще получим пълно стабилизиране на ситуацията", обясни той пред БНР.

По данни на БХРА преди 60 години "Слънчев бряг" е бил създаден като комплекс от хотели и санаториуми.

От Министерството на туризма да извършат проверка на данните, които показват, че той е бил създаден като балнеокурорт, а уникалната природа там има лечебна сила, настоя зам.-председателят на организацията хотелиерът Веселин Налбантов.

Междувременно интернет платформи за краткосрочно предлагане на наем стартираха инициативата за временен дом за всеки, който не желае да живее с по-възрастните си близки и иска да се самоизолира като превантивна мярка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата