Може ли шумната маркировка да намали с 40% риска от катастрофи?
"Много зависи какво разбираме под шумна маркировка. Например, има напречна шумна маркировка, която се използва извън населените места. Ние сме силно обезпокоени от качеството на маркировките, които се полагат по пътищата ни", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики в ефира на "Денят ON AIR".
По думите ѝ качеството на маркировката в цялата страна е незадоволително.
"Има множество монтирани в страната знаци, които не са регламентирани. В малките населени места всеки слага, където му падне. Недопустимо е някой да печели от здравето на хората. Същественият въпрос е какво е качеството на пътната маркировка. Българските граждани заслужават повече от това, което им се предлага, защото те плащат за това нещо", коментира експертът пред Bulgaria ON AIR.
Русинова отбеляза, че са предвидени 30 млн. лв. за мерки за пътна безопасност.
"Следващата година трябва да бъдат заложени още 30 млн. лв. в бюджета за мерки за пътна безопасност. В момента бюджетът за пътна безопасност е нула лева. Ние настояваме поне за републиканската пътна мрежа това да се случи", подчерта специалистът.
Според Русинова отговорът на въпроса за превенцията на катастрофите по пътищата в страната е комплексен. Тя подчерта, че човешкият фактор е важен, но и средата трябва да се промени.
"Очакваме скоро да излезе новият Закон за движение по пътищата. Колегите работят съсредоточено върху него и новият продукт ще е добър. Държавата трябва да насърчава хората да подновяват безопасното си придвижване. Високата смъртност по пътищата е недопустима цена за мобилността", категорична бе Русинова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.