Потребителите, клиенти на столичното парно като топлинен счетоводител, няма да бъдат принудени да инвестират наведнъж големи суми в нови дистанционни разпредели, топломери и водомери за топла вода, предава "Монитор". Те ще могат да ги изплатят разсрочено с минимални вноски. "Водя преговори за стоков кредит, така че 80-100-200 лева, колкото струват, да бъдат разсрочени в рамките на 10 години."
Това заяви изпълнителният директор Александър Александров на заседание на Комисията по инженерна инфраструктура и енергийно планиране към Столичния общински съвет, която изслуша тримата кандидат посредници - омбудсмани между потребителите и топлофикация.
От 25 октомври всички ново инсталирани уреди на клиенти на топлофикационните дружества трябва да бъдат с дистанционно отчитане, според европейска директива, транспонирана в българския закон за енергийна ефективност.
Никой обаче не иска насилствена смяна на уредите, като изтече срокът им на експлоатация, поясни Александров.
За 30 000 клиенти на топлинният счетоводител-топлофикация смяната ще стане безболезнено - на изплащане с малки суми към сметките. Столичното парно ще препоръча и на другите топлинни счетоводители, които правят дяловото разпределение на абонатите в София, същия подход. "Това да послужи за пример за другите топлинни счетоводители. Не искаме да тежим на бюджета на хората, разходът който те трябва да направят, да е минимален."
Факт е, че действително сметките за парно и топла вода не са най-разбираемите, призна директорът на столичното парно в отговор на оплакване на общински съветници, че не разбират фактурите си и изравнителните сметки. Генерал Мечков от БСП се оплака, че получава 120 лева месечна сметка за топла вода, която е необяснимо висока.
Методиката не е ясна както при електроснабдяването. Ние /топлофикация/ сме прост изпълнител на правилата, методиката на КЕВР, се оправда Александров и поиска общинският съветник да представи сметката си, за да бъде проверена.
Шефът на парното обеща „от утре (днес) започваме да дистрибутираме фактури, които са доста по-разбираеми“. Топлофикация вече показала тези фактури на няколко целеви групи, за да се увери, че те ги разбират.
Според Александров с навлизане на дистанционното отчитане на уредите за дялово разпределение , неяснотата на сметките щяла да изчезне, защото клиентите ще могат всеки месец да виждат колко топлинна енергия потребяват.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.