IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Радиаторите в Перник студени, жалват се на омбудсмана

Ковачева иска контрол на "Топлофикация Перник"

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Само за два дни през миналата седмица - четвъртък и петък, в институцията на Омбудсмана са постъпили десетки жалби на перничани, които се оплакват от студено парно и липса на топла вода.

По този повод омбудсманът Диана Ковачева е изпратила втора препоръка в рамките на един месец до министъра на енергетиката Теменужка Петкова и председателя на КЕВР Иван Иванов, съобщиха пресцентърът на институцията.

Ковачева настоява да бъдат предприети своевременни действия за контрол по отношение на "Топлофикация Перник" АД с цел гарантиране сигурността на снабдяването с топлинна енергия на неговите битови клиенти и устойчиво изпълнение на показателите за качество на топлоснабдителните услуги.

"За втори път в продължение на по-малко от един месец граждани на Перник поставят искане за осигуряване на качествено топлоснабдяване. В същото време, по повод отправена през декември 2020 г. препоръка за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, изпълнителният директор на "Топлофикация Перник" АД ме информира, че през същия месец дружеството е поддържало температурата на топлоносителя в съответствие с т.нар. температурен график. Работещите както в преноса, така и в производството на топлинна енергия осигуряват нормален режим на работа. Очевидно проблемът с предоставянето на топлоснабдителните услуги не е решен, за което свидетелстват десетките жалби, получени в рамките на два дни", отбелязва доц.Ковачева.

На 21 декември миналата година омбудсманът сезира по компетентност енергийния министър, председателя на КЕВР и изпълнителния директор на "Топлофикация Перник" АД Ясен Кацаров. Тогава тя настоя за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, включително засегнатите от лошото качество на услугата потребители да бъдат справедливо компенсирани.

Ковачева отново настоява да бъдат взети необходимите мерки за обезщетение на засегнатите от лошото качество на услугата потребители, които са принудени да плащат и високи сметки за електрическа енергия, тъй като това за някои е единствена алтернатива за отопление.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата