Има над 2200 регистрирани свлачища в България. 990 от тях са активни. За миналата година има около 40 стари свлачища, които са се активирали и 6 появили се наново. Това обясни зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по БНТ.
"Само за януари 2021 година имаме над 50 новообразували се свлачища в страната. Какви са причините, геолозите по-добре биха обяснили, най-вече климатичните явления, атмосферните явления, свързани с високи температурни амплитуди, с преовлажняване на почва, на скалните масиви. Това са геодинамични процеси, които за съжаление тази година са с изключително голяма честота", допълни зам.-министърът.
Той каза още, че са отделени около 500 млн. лева и се работи превантивно по почти 100 свлачища и срутища на територията на републиканските пътища.
"Трайно и дългосрочно свлачищата не се укрепват декември, януари и февруари, а в летните и есенните месеци. Сега се извършват само палеативни, аварийни мероприятия", обясни Нанков.
Във вторник започва ремонтът на проблемните нагънати 40 км на АМ "Тракия" около Стара Загора. Ремонтът на тунел Витиня на АМ "Хемус" пък ще приключи - очаква се осветлението от германски доставчик.
"В България строим най-евтино в Европа. Средно у нас малко над 3 300 000 евро на километър. В съседна Румъния - малко над 6 млн., ако дам за пример една Словакия - 13 млн.", каза още зам.-министърът.
2024 година българските граждани спокойно ще пътуват по съвременен европейски, с високо качество аутобан от София до Варна, категоричен беше Нанков.
"С добри темпове работи първата отсечка, която работим до пътен възел Ловеч - Плевен - 52 км. Започнаха подготвителните дейности по изграждане на инженерни пътища и всички останали подготвителни дейности по изваждане на хумуса, на отчуждените имоти в останалите 84 километра до Велико Търново", допълни Нанков.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.