Четирима души пострадаха след верижната катастрофа на магистрала "Струма" между 5 коли и 2 микробуса. Това не е първата голяма верижна катастрофа по пътищата у нас. Гъстата мъгла обикновено е сочена като причина за повечето от тях.
"Трудно е да се предвиди мъглата къде ще падне и къде ще отиде. Въпросът е какво ние да направим повече от това, което сме направили, за да избегнем подобни гледки през 1-2 години", коментира Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики в "България сутрин".
По думите ѝ има няколко компонента, на които трябва да обърнем внимание."На първо място имаме поведението на водачите и хората. Би следвало всеки да знае, че в автомобила има бутон, който като се натисне, специален фар светва. Виждала съм, че много водачи не го използват", посочи Русинова.
Според нея на второ място е интелигентната система, предупреждаваща за мъгла, за която се твърди, че е работила по време на инцидента на "Струма".
"Тук имаме един проблем. На 14 февруари 2020 г. сложихме един нов пътен знак, който имаме право да използваме само на електронни табла и той ни предупреждава, че отиваме към мъгла. Въпросът е дали водачите всъщност знаят този знак какво означава", коментира експертът пред Bulgaria ON AIR.
Тя обясни, че се работи институционално да се внедри още един метод за безопасност - сфери, които се поставят като маркировка отстрани на пътното платно и знак, който казва "3 сфери - нормална видимост, 2 сфери - карате с по-ниска скорост, 1 сфера - още по-ниска скорост".
"Ние даваме много пари за пътни магистрали, но продължаваме да даваме най-малко от всички останали - работим с най-ниските цени на километър. Хем искаме да ни е евтино, хем искаме да е добре направено. Няма как да се получи", категорична бе Русинова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.