IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Половината от тунела при свлачището към Рилския манастир е завършен

Движението се извършва в нова лента покрай тунела

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Половината от тунела, който се намира под двете укрепени срутища на пътя Рила-Рилски манастир, от които през януари падна 40-тонна скала, е завършен, предаде БГНЕС.
 
Движението се извършва в нова лента покрай тунела и се регулира от светофар.
 
Още през пролетта започна укрепването на двете съседни срутища, а стойността на ремонта е 6.5 млн. лв. Проектът се изпълняваще от държавната „Автомагистрали“.
 
На обекта работеше подизпълнител от Търновско. До края на 2020 г. бе изградена 150-метрова джоб-стена с височина 4 м., а върху нея бе опъната стоманена мрежа, висока 3 м.
 
В ската бяха набити анкери, а на тях бе надяната лесозащитна рогозка, върху които легна метална мрежа.
 
При завършването на обекта огромен скален къс, който стърчеше от укрепеното срутище, будеше притеснения. Решението да не бъде премахнат е на тогавашното ръководство на „Автомагистрали“..
 
В началото на януари скалата сама падна върху пътя. 
 
Пътя към манастира бе затворен. Беше взето решение, за да няма повече инциденти, в участъка да бъде извършено „премостване“ или изграждане на тунел, чиято южна стена ще бъде колониада. Тогава бе обяснено, че са изхарчени само малко над 4 млн. лв. от плануваните 6.5 млн. за ремонта.
 
За целта откъм река Рилска бе прекарана допълнителна лента, а движението към манастира пуснато отново след три месеца на 2 април т.г.
 
От тогава до днес е изграден половината от тунела, джоб-стената бе надградена с още един метър, за да се изравни с височината на колоните. Върху тях се излива тавана на тунела с дебелина 80 см. Така двете ленти под срутището ще бъдат с покрив над тях, а върху него ще се несипе баластрата, която бе използвана като дига, за достъп на строителната техника върха на джоб-стената. Насипът върху дебелия 80 см покрив на тунела ще играе ролята на буфер, който ще амортизира удара от свлекли се евентуално скални късове. Те пък ще остават върху тунела, тъй като от южната му страна, върху колоните се излива стена с височина 1.60 м.
 
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата