Председателят на Българското обединение на шофьорите (БОШ) Христо Радков сподели, че вчера е бил в близост до фатално катастрофиралия автобус. Според него причините за тежката катастрофа ще останат в тайна.
"Исках да видя по косвени белези какво можем да предположим. В момента вървим само на предположения и догадки, така ще остане до края, защото автобусът е изгорял. Ако питате с каква скорост е карал, не може да кажем. Тахографът е изгорял тотално, телата са много силно овъглени, което значи, че шофьорът, и да е получил инфаркт – няма как да разберем, защото аутопсия не може да бъде направена", обясни в ефира на Bulgaria ON AIR пътният експерт.
По думите на Радков, самата катастрофа не е чак толкова тежка, а многото жертви идват от пожара. Големият въпрос за него е какво предизвика огъня.
"Очевидците казват, че са чули взрив. Нафтата не предизвиква такъв огън, нещо друго е горяло с нея", смята председателят на БОШ.
Според Димитър Ганчев от Интернет общество "България"самият път заблуждава шофьорите, тъй като дясната мантинела завива с по-голям ъгъл от самия завой.
"Човек губи ориентация къде се намира спрямо десния габарит на пътя. Водейки се по дясната му граница, човек се заблуждава къде започва завоят и къде свършва. Завоят започва по-рано и е по-остър, на човек му идва да отсече завоя и минава много близо до мантинелата. Пътят те подвежда да завиеш една идея по-рано, отколкото трябва", обясни Ганчев.
"Този път е пуснат в експлоатация от 15 години и при положение, че няма други инциденти – не е от пътя", подчерта председателят на БОШ.
Радков би насочил разследването към изясняване на причината за пожара.
"Какво е предизвикало този голям пожар? Не може да бъде от нафтата. Много е лесно да се изследват металните материали, които са по-дебели, и да се разбере температурата на огъня. Но аз силно се съмнявам, че някой ще го проведе", каза пътният експерт.
Гледайте целия разговор във видеото.