АМ "Струма" е много критикувана. Тя е проектирана отдавна и има разлики в правилата от тези на Европа. Това коментира по повод тежкия инцидент с 45 жертви на АМ "Струма" пред БНТ доц. д-р инж. Ивайло Иванов, декан на Факултета по транспортно строителство, УАСГ.
Когато е била строена, магистралата е съответствала на нормите, но за 20 години са се променили много неща – появиха се нови, по-мощни, бързи автомобили, съответно понякога се създават предпоставки за трагични произшествия, обясни доц. Иванов.
Безопасността във всяка една сфера има три компонента – правила, тяхното спазване и изпълнение и контролът им. Скъсали се връзката между тези компоненти винаги следва трагедия. Има и още един – образованието. Хората, които се занимават с една дейност трябва да са знаещи и да имат натрупан опит още от училищната или студентската скамейка. Така ще могат да приложат всички тези знания, особено що се касае за пътната безопасност, допълни той.
Според доц. Иванов младите хора се ориентират към по-леките професии.
Да си пътен проектант е изключителна отговорност и изисква много учене. Малко студенти записват тази специалност и това довежда до недостиг на инженери, до това хора, които не са учили транспортно строителство, да работят в строителни и проектантски фирми.
Вместо на прима виста да изискваме оставките на хората, трябва да помислим защо не са успели да си свършат работата и дали ние като общество и експерти не можем да им помогнем по някакъв начин, коментира от своя страна инж. Христо Грозданов, експерт по пътна безопасност.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.