"Има пряка зависимост между корупцията в дадена страна и смъртните случаи на пътя". Това обясни пред Нова тв Богдан Милчев, бивш шеф на КАТ-София и директор на Института по пътна безопасност.
Специалистът коментира високата смъртност у нас при катастрофи. Близо 6070 са те за последната година, което е с 361 повече от 2020. Увеличил се е и броят на жертвите на пътя - 557 за миналата година срещу 446 за 2020.
По думите му, шофьорите в България допускат повече грешки, но те са предизвикани от пътните условия. Според него един от проблемите е пътната маркировка. Друг проблем са пътните знаци.
"Липсващите или неправилно поставени знаци, карат шофьорите да импровизират на пътя", коментира Милчев. На трето място, според него, са мантинелите. "Вместо да ни предпазват, често имат друг ефект", смята пътният експерт.
"Ще разберем дали нещата ще се оправят, ако министърът допусне извънсистемния контрол. Това значи всички експерти да упражняват контрол и върху ремонтите, и върху проблемите, свързани с пътищата", заяви Богдан Милчев.
"Аспаруховият мост е в критично състояние от гледна точка на безопасността. Друг опасен път е Самоковско шосе, където падат постоянно камъни. По наши данни около 1500 са местата, в които трябва да се налеят няколко милиарда, за да не загиват хора", заяви Богдан Милчев.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.