В критично състояние е пътят към най-големия пристанищен терминал в България – Варна-Запад. Отсечката, която е с дължина около километър и половина, е осеяна с огромни дупки, някои от които са с дълбочина над 30 см. Лошото състояние на пътя създава сериозна опасност за преминаващите по него тежкотоварни камиони, които трябва да стигнат до терминала.
Отсечката е много натоварена, всеки ден по нея минават десетки камиони с товари. Това е и единственият път, по който служителите на терминала могат да стигнат до работните си места.
На много места асфалтът се рони и има големи пукнатини. Миналата година служители на пристанище Варна-Запад излязоха на протест и блокираха пътя с искане той да бъде ремонтиран. Те се притесняват не само от сериозни инциденти, но и от това, че фирмите доставчици може да се откажат от дейността си, тъй като чупят камионите си по дупките на пътя.
Опасният път е общинска собственост и се стопанисва от община Девня.
"За съжаление, община Девня от 2016 г. сме направили всичко възможно, кандидатствали сме по съответната програма за селските райони по мярка 72, но, за съжаление, не бяхме одобрени по ред причини. Основната, разбира се, че не отговаряме за северозападния район. След като не бяхме одобрени, търсим помощ от държавата", обясни пред БНТ кметът на Девня Свилен Шитов.
Той подчерта, че неведнъж е пускал писма, уведомления и е правил всичко необходимо ако има възможност, пътят да стане държавен, тъй като пристанище Варна-Запад е изходна точка към Европа.
"На 24 този месец съм поканил всички институции, министерства, ведомства, включително народни представители от варненския район, за да обсъдим въпросната тема. това го правихме и август месец, за съжаление не се отзоваха, не знам по какви причини", допълни Шитов.
Ако не бъде намерено решение, кметът ще бъде принуден да затвори отсечката. Служителите на пристанището са в стачна готовност.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.