Стотици камиони и автобуси излязоха на протестни шествия в страната. В редица градове тежката техника премина в знак на протест с настояване за намаляване на акциза на горивата и отлагане на плануваното разширение на ТОЛ системата, съобщава БГНЕС.
В столицата София обаче камионите и автобусите останаха на входа на града на бул. Цариградско шосе, тъй като не бяха допуснати от полицията да се придвижат към центъра.
"Държавата прилага репресивни мерки, ползвани по времето на комунизма към автобусния и товарния сектор в страната“, заяви Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи. Тя посочи, че от 8 ч. камионите са събрани на входа на София, но не могат да влязат в града."Знаете, че предния път протестът започна в 8 ч., след това позиционирахме камионите в центъра, имаме разрешение от Столична община, имаме протокол, подписан от полицията, утвърден маршрут на тръгване. В 9 ч. трябваше да тръгнем на шествие в посока центъра на София. В момента всички автобуси и камиони стоят блокирани от полицията, тя не позволява да тръгнат към града, те са на Цариградско шосе", каза Милтенова.
"Цяла България в момента протестира. Ако с това, което се случва в столицата държавата иска да покаже мускули и сила, смятам, че това ще се отрази още по- негативно на всичко, което се случва в страната. Диалогът по този начин няма как да се възстанови. Няма друго място в страната, в което да имаме забрана за протест. Това, което се случва в София е нечувано и невиждано, поне за мен в демократична България“, каза още Милтенова.
Над 300 тежкотоварни машини и автобусни превозвачи се включиха в протестно шествие в Бургас. Те преминаха с бавна скорост по ключови булеварди в морския град и затрудниха трафика.
Транспортните фирми в региона настояват за намаляване на акциза на горивата и отлагане на плануваното разширение на ТОЛ системата. От бранша се заканват, че ще спрат транспорта в цялата страна от 18 май.
Представители на автобусните превозвачи поискаха дотации от държавата за междуградските превози. "Ние по редовните линии искаме да чуем има ли намерение държавата да подпомага превоза между малките населени места, ако не да кажат- ние нямаме пари и нямаме нужда от такъв вид превоз и да е ясно на обществото кой ще носи отговорност за прекъснатите връзки между малките населени места", заяви за БГНЕС Тодор Христов- собственик на частна фирма за междуградски превози.
Превозвачи от Стара Загора също протестирахa с искане за намаляване на акциза на горивата с 50%, временно отпадане на добавката за екологично чисто гориво и отлагане на планираното разширяване на тол системата.
Близо 30 автобуса преминаха с автошествие през част от града. Те се заканиха, че ще протестират всеки ден до 18 май, когато ще спрат автобусните превози.
В Благоевград шествието на ТИР-ове и автобуси тръгна със скорост от 20 км/час от 88-и километър на АМ "Струма", водено от патрулка, след края й при км. 97, протестиращите въртяха с надути клаксони двете кръгове-под автомагистралата и това на Е-79. "Правихме опит за диалог с правителството, но то ни посочи врата", заяви Марио Богданов, собственик на автобусна фирма за превоз на пътници по градски линии.
Той добави, че на тази среща премиерът правил монолог със самия себе си, вместо да ги чуе.
Шествието бе с два транспаранта: "Продължаваме промяната, вратата е там" и "Киро, държавата не ти е бащиния".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.