Колчета да бъдат поставени по линията между Русе - Бяла. Идеята е така да бъдат спрени опасните изпреварвания по платната за движение по един от най-рисковите участъци у нас. Подобен пример вече има при Кресненското дефиле.
Според привържениците на тази практика, това ще повиши значително пътната безопасност в района. Някои превозвачи, обаче, са на друго мнение.
От Националното сдружение на извънгабаритните превозвачи се притесняват, че след монтирането на колчетата, камионите им няма да имат достъп до Дунав мост.
"Това, на практика, създава една тапа за нашите транспорти, а Русе е основен входно-изходен пункт за нашия транспорт. И едно такова ограничение ще ни пречи да си вършим работата. Ще бъдем принудени да возим само малки детайли - един съвременен комбайн е 3,50 - 3,60 метра, знаете как се развива земеделието", обясни пред БНТ Младен Ганчев, съпредседател на Националното сдружение на извънгабаритните превозвачи.
"Просто някой да ми обясни как ще го превозим това нещо. Няма алтернативен маршрут на Русе-Бяла. А подобни мерки се обсъждат и за Видин- Ботевград, което ще е втора тапа - двете основни направления в Северна България ще бъдат затворени", допълни Ганчев.