Общинските съветници в София приеха доклада за въвеждането на нискоемисионните зони в центъра. Решението бе гласувано с 43 гласа "За", 12 - "против" и един общински съветник се е въздържал.
С него се ограничават най-замърсяващите коли от първи и втори екологичен клас.
В първа категория попадат автомобили на дизел на 20 години и на бензин над 30 години.Вносители са общински съветници от групата на ГЕРБ-СДС в СОС.
Докладът, който бе отлаган няколко пъти за последната половин година, бе подкрепен от групата на "Демократична България" и независимия общински съветник Борис Бонев. "Патриоти за София" и "БСП за България" гласуваха "против" с аргумента, че промените са дискриминационни и "наказват" най-бедните, ограничавайки възможностите им да се придвижват до центъра.
От 1 декември до края на февруари в широкия център на София, обособен като малък ринг, се забранява влизането на най-замърсяващите автомобили, каза пред журналисти в СОС председателят на Съвета Георги Георгиев. Той уточни, че забраната не засяга живеещите в зоните, както и хората с увреждания, които имат издадени стикери за преференциално паркиране, които по данни на общината са над 15 хиляди. За нарушители ще следят камерите в града. Санкциите ще се налагат съгласно Закона за чистотата на атмосферния въздух на собственика на автомобила или на лицето, на което е предоставен за ползване.
Центърът на София се разделя на две зони в които ограниченията за влизане ще са в сила за зимния сезон:
Зона "Малък ринг" – между булевардите: „Васил Левски“, „Сливница“ и улица „Опълченска“. От 1-ви декември 2023-а година ще влязат в сила ограниченията за най-замърсяващите автомобили от първа екологична група. Година по-късно същите ограничения ще важат и за колите от втора екологична група.
Зона „Голям ринг“ – оградена от булевардите „Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П. Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х. Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И. Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“, се предвижда да има от 1-ви декември 2025-а година, когато ще бъде забранено влизането на най-замърсяващите автомобили от първа екологична група, а от декември 2027-а година – и за тези от втора екологична група.