IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Предвижда се нова серия млечни напитки с пробиотици

Вкусовите качества не се променят, но се подобрява качеството

Снимка: Bulgaria ON AIR

Снимка: Bulgaria ON AIR

Киселото мляко продължава да е емблема на България по света. Млечната бактерия се съхранява в дъpжaвнoтo млeĸoпpepaбoтвaтeлнo дpyжecтвo LB Bulgaricum - единственото държавно предприятие, което се занимава с преработка на мляко за млечни продукти.

Изълнителният директор на компанията Николай Маринов обясни, че от 60 години се работи на българския пазар.

"Имаме цял научно-изследователски център. Ежедневно се провеждат изследвания на качеството на киселото мляко и млечни продукти, разработки на нови щамове и продукти, изследвания върху различни групи от хора и животни", обясни той пред Bulgaria ON AIR.

От думите му стана ясно, че се изолират различни бактерии и с тях е възможно да бъдат произвеждани нови продукти. Най-новият продукт на LB Bulgaricum е кисело мляко с пробиотици.

"Вкусовите качества не се изменят, но се подобрява качеството за човешкия организъм. Предвиждаме да започнем нова серия от млечни напитки с пробиотици и детски напитки с пробиотици", посочи Mapинoв в студиото на "България сутрин".

Бактерията Лактобацилус булгарикус е общодостъпна и е описана за пръв път през 1905 г. В научния си център LB Bulgaricum съхранява колекция от над 800 бактерии и щамове.

"Рецептата е автентична, качеството е на най-високо ниво. Продукцията на LB Bulgaricum е 100% истинска. Но има доста колеги, които ползват сухо мляко. За съжаление, в последните години изнасяме закваската и продаваме лицензи. Киселото мляко е трудно за износ поради краткия срок на годност. Нашият най-голям партньор е японската компания "Мейджи". Японците влагат изключително много да спазват традицията и посрещат закваската като национален герой на летището. Трябва да взимаме пример от тях", каза още Маринов.

По думите му най-много на пазара върви традиционното кисело мляко, но продуктите с пробиотик са интересни и бъдещето е в тях. А LB Bulgaricum има амбиция да си върне част от пазарите, в които преди са изнасяни български млечни продукти.

Дъpжaвнoтo млeĸoпpepaбoтвaтeлнo дpyжecтвo има право да изследва качеството на водата и съдържанието на минерали в нея, а от това се възползват различни хора и компании.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата