Това, което трябва да се случи, е не само да се изиска проверка и одит на дружествата, а да има кардинални промени, свързани с инвестиции, за да се намалят топлинните загуби за пренос на топлинна енергия, защото тях не ги плаща дружеството, а крайният потребител", каза Пейо Майорски от Асоциация за защита на потребителите пред Bulgaria ON AIR.
"Това е инсталация на повече от 30-40 години, тя има необходимост от кардинална промяна, което би струвало доста пари, но това е начинът, по който можем да намалим така наречените сметки. Загубите са твърде големи и за да не излезе дружеството на загуба, търси варианти да ги калкулира към крайния потребител, а той е този, който плаща сметката независимо каква е тя", допълни той.
По негови думи би било добре, ако крайните потребители не пускат индивидуални жалба за даден обект, а се включат цели входове.
"Трябва да изискват счетоводен контрол да провери отново цялата инсталация. По този начин да предизвикат проверка от "Топлофикация", за да видят дали правилно са разнесени отчетите, за да може ако има несъответствие да бъдат разпределени по другите потребители, да не са само към едни. Ако в сигнала са 10-15 клиента, трудно би се неглижирала такава жалба", обясни Майорски.
Той уточни, че потребителят няма право да пипа нищо по абонатната станция, а тя е ключът към настройката за подаване на топлинна енергия, било то за топла вода или топлинна енергия.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.