През изминалата седмица в платформата Helpbook.info получихме не малко сигнали, насочени към БАБХ, относно съмнителната хигиена в търговски обекти, храни с изтекъл срок на годност и неправилно съхранение на продукти. Ще ви запознаем с някои от тях.
Наш потребител от град Варна направил поръчка от ресторант и подробно е описал последствията от това:
"Поръчката представляваше пилешки бургер с картофки и прясна паста с пилешко месо. Мойте деца ядоха от храната и след 2 часа единият се оплака от силни болки в корема. След като отиде в тоалетната, ми каза, че имал разстройство. Другото ми дете повърна по време на сън в леглото си и се изплаших, че може да се задуши. Повърна цялата храна с месото от бургера. Молбата ме е да се провери обекта за неправилно съхранение и срок на годност на месото, защото заведението е посещавано от доста хора, които поръчват храна и за вкъщи", пише в сигнала.
Друг наш потребител имал неприятни изживявания след като закупил пиле на грил:
"След консумацията на продукта предвид факта, че заведението предлага прясно приготвени продукти, получих сериозни стомашни проблеми. Имам съмнения относно качеството на стоките и хигиената в заведението. Моля сигналът ми да бъде разгледан и да бъде извършена проверка на мястото".
Получихме оплакване и от обект на хранителна верига в столичния ж.к. Лагера: „На стелажа на "Хляб и хлебни изделия" постоянно има храни с изтекъл срок на годност и с наличие на мухъл. На дата 07.02.2924г. уведомимх управителя на магазина, но днес отново имаше храни с изтекъл срок от 01.02 и др. Държа да отбележа, че това е масово явление в този магазин. Надявам се, че ще бъдат предприети съответните действия за да бъдат наказани отговорните лица."
На мухлясал хляб се натъкнал и друг наш потребител, този път в търговски обект в ж.к. Хаджи Димитър, като апелира БАБХ да вземат отношение и извършване на проверка.
С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.