Пуснаха движението по най-дългия тунел у нас - по АМ "Струма". Движението се осъществява в две отделни тръби, всяка е дълга по 2 км.
Тунел "Железница" разполага с най-модерните системи за безопасност. Дължината на цялата отсечка е около 5 км, като с нея се очаква да се реши проблема с тапите в отсечката от Симитли до Благоевград.
"Тук в тази красива планина с едно още по-сложно технологично съоръжение, което е крачка към така дългоочакваната връзка от Централна Европа през България и Кулата", каза премиерът акад. Николай Денков.
На официалната церемония стана ясно, че за оставащата непостроена част от магистралата в Кресненското дефиле ще се търси ново решение с изцяло извеждане на трафика от дефилето.
"Министрите са предложили да се подготви строителство по трасето, което вече е проектирано и да започне проектиране за търсене на друго трасе, което да бъде подготвено горе", допълни Денков.
"Нищоправенето в последните години създава условия за ПТП, доунищожава биоразнообразието, не допринася за транспортната свързаност. В момента сме в най-лошата ситуация", каза регионалният министър Андрей Цеков.
Той посочи и конкретен срок за завършване на магистралата - 2028 г.
Единствената непостроена отсечка от автомагистрала "Струма" остава в Кресненското дефиле. Там е и най-проблематичната отсечка заради стотиците катастрофи, чийто брой рязко намаля след поставянето на предпазните колчета, които разделят двете ленти.
Вижте повече в репортажа.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.