Преди броени дни три водещи неправителствени организации подписаха споразумение за налагане на България като дестинация по балнеология и СПА туризъм, както и медицински туризъм. Водеща роля в този процес ще изиграе Министерство на здравеопазването. За целта на първо място е нужен анализ къде стоим като дестинация по медицински туризъм.
България има отлични болници и лекари на световно ниво, но трябва да идентифицираме кои са ключовите пазари и как да се рекламираме на тях. Това каза д-р Сийка Кацарова, председател на Български съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Роселина Петкова.
В България съотношението между цена и качество на медицинските услуги е много добро. Медицинският туризъм е продиктуван от няколко причини. Първата е забраната на определена услуга, която съседни държави предлагат. Втората е цената на услугата, а третата – дългият лист от чакащи за определени процедури и търсенето на алтернатива пак в други държави. Когато хората идват за медицинска процедура, те остават седмица-две. Това е възможност както за туристическия бизнес, така и за медицинските услуги.
„Предизвикателството при медицинския туризъм е, че обслужването играе изключително важна роля“, коментира гостът. Много болници ще трябва да разширят персонала, за да привлекат хора, които могат да обслужват клиенти-пациенти. Най-важното обаче е да изберем направленията, които искаме да представим. Не бива да очакваме, че финансирането ще дойде изцяло от Министерство на туризма. Ключова роля ще имат общини като Варна, където средствата от курортна такса представляват сериозна сума. Тези пари трябва да се инвестират в реклама и създаване на възможности.
Според събеседника е крайно време държавата да припознае здравния туризъм като приоритет. Ние имаме всичко необходимо, но никой не ни познава. Не умеем да се представяме, но можем да привлечем експерти, които знаят как да го правят. Например, Словения се справя чудесно в тази сфера и можем да вземем пример оттам.
„Германия и Великобритания са потенциални пазари, но е нужен по-задълбочен анализ“, отбеляза гостът.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.