Последният шоколадов бонбон се услажда най-много, защото когато знаем, че нещо свършва, му се наслаждаваме повече, съобщи в. "Дейли телеграф", позовавайки се на американски психолози.
Екип от университета на Мичиган установи, че хората стават "мотивирани", когато знаят, че нещо свършва скоро.
Обикновено сме настроени към добър край. Затова и често оставяме най-доброто за последно. "Когато кажеш, че нещо е последното, обикновено го харесват повече", каза ръководителят на изследването Ед О'Брайън.
За изследването учените почерпили 52 доброволци - мъже и жени, с по пет шоколадови бонбона с различен вкус, като те трябвало да кажат колко им харесват. Някои от участниците знаели кой бонбон е последен, а други не получавали подобно предупреждение.
Първите харесали най-много последния бонбон. Тази настройка има и отрицателни последици в живота.
Например, кандидати за работа могат да получат по-слаби оценки, ако се явят в началото, отколкото ако бъдат интервюирани накрая. Същото важи и за оценките на писмени работи.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.